نشانه ها و عوامل بی تفاوتی سازمانی و راهکارهای مقابله با آن در کارکنان


نشانه ها و عوامل بی تفاوتی سازمانی و راهکارهای مقابله با آن در کارکنان

بیننده گرامی سلام.به وب ما خوش آمدید.
با سلام حضور پژوهندگان گرامی.شما به صفحه اختصاصی نشانه ها و عوامل بی تفاوتی سازمانی و راهکارهای مقابله با آن در کارکنان وارد شده اید
برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه مطلب کلیک کنید
کاربران گرامی توجه فرمایید که خرید از فروشگاه فایل مارکت بصورت آنلاین و دانلود بصورت آنی خواهد بود.یک نسخه از فایل نیز به شما ایمیل خواهد شد

نشانه ها و عوامل بی تفاوتی سازمانی و راهکارهای مقابله با آن در کارکنان

هدف از این تحقیق نشانه ها و عوامل بی تفاوتی سازمانی و راهکارهای مقابله با آن در کارکنان می باشد

مشخصات فایل
تعداد صفحات40
حجم83 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
توضیحات کامل

یکی از مشکلات بی توجهی به نیروی انسانی ایجاد پدیده ای به نام بی تفاوتی در سازمان است.عوامل و دلایل بی تفاوتی سازمانی شامل عدم همسویی بین اهداف سازمان و اهداف فرد ، بوروکراسی شدید در سازمان و نخبه گرایی در انتصاب ها ، ساختار سازمانی بلند و طولانی ، انجام دادن کار بدون دانستن دلیل آن ، عدم فرصت مشارکت در تصمیم گیری ، بی نیازی و یا عدم آگاهی و شناخت نسبت به نیازهای خود ، ناکافی بودن و یا نامناسب بودن سبک های رهبری و روش های مدیریتی ، فقدان یا ناکارآمدی نظام ارزشیابی عملکرد کارکنان ، بی تفاوتی گروهی از کارکنان ، انتقال بی تفاوتی به محیط کار می باشد (زواره ، 1374 ; 3-4).

 

 

 

 

 

بی تفاوتی سازمانی شامل پنج بعد بی تفاوتی به مدیر ، بی تفاوتی به سازمان ، بی تفاوتی به ارباب رجوع ، بی تفاوتی به همکار و بی تفاوتی به کار بیان شده  است(دانایی فرد ، 1389;11) ما در سازمان ها با نوعی چرخه کاری مواجه هستیم. هنگامی که افراد شغل تازه ای اختیار میکنند یا در سازمان ارتقاء پیدا میکنند، با موقعیتی پر از شور و انگیزه مواجه میشوند. آن ها درباره کسانی که قرار است با آن ها کار کنند یا اهدافی که قرار است محقق سازند،هیجان زده هستند؛ احساس می کنند به آن ها شانسی داده شده که نقشی بسیارمهم را بر عهده گیرند.مسئله ایی که بعد از این مرحله روی می دهد ، آن است که طرز فکر آن ها آرام آرام تغیر میکند و شور و انگیزه آن ها بتدریج جای خود را به بی تفاوتی سازمانی می دهد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
تعریف نظری بی تفاوتی سازمانی
تعریف عملیاتی بی تفاوتی سازمانی
3-2  بی تفاوتی    3
1-3-2 مفهوم پدیده بی تفاوتی    3
2-3-2 تعریف بی تفاوتی    5
3-3-2 مشخصه های بی تفاوتی از دیدگاه کورمن    7
4-3-2  نمادها ، مظاهر و نشانه های بی تفاوتی سازمانی    9
5-3-2 عوامل و دلایل بی تفاوتی سازمانی    9
6-3-2  راهکارهای برخورد با بی تفاوتی در کارکنان    10
7-3-2  بوروکراسی سازمانی و بروز حالت بی تفاوتی در سازمان    12
8-3-2  عکس العمل ها نسبت به بی تفاوتی سازمانی    15
9-3-2 مهارت های مدیریتی که لازمه مدیریت بی تفاوتی سازمان است    16
10-3-2  تئوری های انگیزش    17
1-10-3-2  نظریه های مکتب سنتی انگیزش    17
2-10-3-2  نظریه های مکتب معاصر انگیزش    18
3-10-3-2  نظریه های کلان انگیزش    19
2-4-1پیشینه پژوهش در داخل کشور    22
2-4-2پیشینه پژوهش درسایر کشورها    24
منابع    33


 


توضیحات بیشتر و دانلود


صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود


http://kavianhost.ir/?p=3857