مبانی نظری نوجوانی و بلوغ (فصل دوم)


مبانی نظری نوجوانی و بلوغ (فصل دوم)

امیدواریم از خرید خود بهره کافی را برده و به موفقیت نزدیکتر شوید.
به صفحه دانلود فایل(مبانی نظری نوجوانی و بلوغ (فصل دوم))خوش آمدید
برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز فایل{مبانی نظری نوجوانی و بلوغ (فصل دوم)}را دانلود خواهید کرد

مبانی نظری نوجوانی و بلوغ (فصل دوم)

مبانی نظری نوجوانی و بلوغ در 58 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل
تعداد صفحات58
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی
توضیحات کامل

مبانی نظری نوجوانی و بلوغ در 58 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

ویژگی های فایل

- 58 صفحه فارسی شامل مبانی نظری و منابع (داخلی و خارجی)

- در قالب فایل ورد قابل ویرایش با استاندارد آکادمیک

- منبع نویسی شده به شیوه APA

- منابع بخش مبانی از 1392 به قبل

- شامل 50 صفحه متن و 8 صفحه منابع استفاده شده و مفید

- پیشینه تحقیق ندارد.

 

فهرست مطالب

تاریخچه مطالعات مربوط به نوجوانی
بلوغ
ساز و کار پیدایش بلوغ جنسی و جسمانی
نقش هورمون‌ها در بلوغ
بلوغ یا تکامل جنسی
جهش نموی نوجوانی
تفاوت‌های فردی بلوغ
بازتاب روانی بلوغ جسمانی و جنسی
تأثیر بلوغ زودرس و دیررس در نوجوانان
بلوغ زودرس و دیررس در دختران
بلوغ زودرس و دیررس در پسران
تغییرات روحی و روانی پیش از عادت ماهانه
نوجوانی
مراحل نوجوانی
اوایل نوجوانی
اواسط نوجوانی
اواخر نوجوانی
مولفه‌های نوجوانی
بلوغ شناختی
جامعه‌پذیری (Socialization)
رشد اخلاقی
عزت نفس
دیدگاه‌های مربوط به روانشناسی نوجوانی
دیدگاه زیست‌شناختی
دیدگاه روان‌پویایی
انسجام هویت در برابر سردرگمی نقش (بحران هویت)
دیدگاه شناختی و اخلاقی 
سطوح مختلف رشد اخلاقی کلبرگ
دیدگاه خبرپردازی
دیدگاه یادگیری شناختی
دیدگاه مردم‌شناسی فرهنگی
رابطه مادر – دختر
منابع 

 

بخشی از متن

تعاریف و مبانی

همانگونه که در بسیاری از علوم، قدیمی‌ترین نظریه‌ها از آن ارسطوست، وی در مورد پدیده نوجوانی نیز صاحب نظر است. ارسطو تغییرات مربوط به بلوغ جنسی و تاریخ تقریبی آن را در دختران و پسران یونانی، حدود چهارده سالگی تعیین کرده است. او تغییرات جسمانی پسران را معلول فعالیت غددهای جنسی می‌دانست. درخصوص تغییرات روانی همزمان با تغییرات جسمانی، ارسطو معتقد بود می‌بایست از دختران، به علت فعالیت شدید جنسی، حفاظت و حراست بیشتری شود. افزون بر این، ارسطو از صفات و خصوصیاتی نام می‌برد که نوجوانان را از بزرگسالان متمایز می‌کند. این صفات و خصوصیات، اگرچه همزمان با بلوغ هستند، اما ارتباط مستقیمی‌با آن ندارند و بیشتر ناشی از کمبود تجربه در نوجوانان‌اند تا ساختمان بدنی و فیزیولوژیک آنان.


توضیحات بیشتر و دانلود


صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود


http://kavianhost.ir/?p=2515